Kā izvēlēties vasaras riepas?

Riepas nodrošina mūsu veiksmīgu pārvietošanos ikdienas darba un brīvdienu atpūtas gaitās. Ja ar tām kas notiek, tas tiek pamanīts uzreiz, jo bez riepām neviens auto uz priekšu netiek. Zinot plašo izvēli un cenu segmentu, bieži vien atliek secināt, ka patstāvīgi pieņemt lēmumu var neizdoties.

Vasaras riepas Latvijā tiek lietotas automobiļiem, kuru masa nav lielāka par 3,5t, no 1.marta līdz 1.decembrim.Dažādām šīs sezonas riepām ir atšķirīgas dominējošās īpašības: saķere ar slapju ceļu, zema rites pretestība, komforts, zems trokšņa līmenis utt.

Ražotāja ieteikumi

Plašākā vasaras riepu izvēleSvarīgi vispirms noskaidrot, kādas riepas automašīnai ir paredzējis ražotājs. Laiks, kad tirgū dominēja 13 un 14 collu diski, ir pagājis. Vairums automobiļu šodien tiek izlaisti ar 18,19 vai 20 collu riteņiem. Tomēr speciālisti neiesaka likt automašīnām lielāka izmēra diskus un riepas, kā paredzēts. Svarīgi zināt, ka, aprīkojot auto ar tam neparedzēta izmēra vasaras riepām, spidometra rādījumi vairs nebūs precīzi. Tas var būt bīstami ne tikai Jūsu drošībai, bet arī maciņam.

Katram jaunam automobilim ir konkrēts riepu lielums, kuru nosaka paši automobiļu ražotāji. Jebkāda lielāka novirze no prasībām var ievērojami samazināt automobiļa vadāmību vai arī radīt draudus vadītāja un citu ceļa satiksmes dalībnieku drošībai.

Akvaplanēšana

Ja ziemā jāuzmanās no pārāk sniegotiem un apledojušiem ceļiem, tad vasarā liels bieds ir peļķes un akvaplanēšana. Kas tā ir? Tā sākas, kad starp riepām un ceļa segumu iekļūst ūdens. Tas piepilda protektora rievas, veidojot ūdens slāni. Tiklīdz spiediens ir pārāk augsts un ūdens vairs netiek novadīts, zūd saskare ar ceļa segumu. Transportlīdzekli vairs nav iespējams kontrolēt. Galvenais akvaplanēšanas cēlonis ir saistīts ar vasaras riepu nodilumu. Jo seklāks protektors, jo tam grūtāk novadīt ūdeni. Saskares laukums starp riepu un ceļa segumu samazinās, līdz ar to palielinās akvaplanēšanas risks, īpaši, kad tiek izdarīti pagriezieni, bremzēts vai palielināts ātrums.

Latvijā ne sevišķi plaši izplatīts tāds riepu veids kā „lietus riepas”. Tās paredzētas īpaši braukšanai pa slapju ceļa segumu. Tomēr jāņem vērā faktors, ka, lai arī ar šādām riepām aprīkots auto labi turas uz ceļa, šādas riepas salīdzinoši ātri dilst.

Cik ilgi kalpos jaunas riepas?

Atbilde atkarīga no vairākiem faktoriem – piemēram, no riepas segmenta, auto ekspluatācijas apstākļiem un tā vadīšanas manieres. Jo agresīvāks braukšanas stils, jo ātrāk vasaras riepa nodilst. Mierīgi braucot un pareizi uzglabājot, riepas kalpos 34 sezonas.

Kā ar lietotām un atjaunotām riepām?

Tas ir kā ar kaķi maisā – grūti prognozēt, vai ar tām izdosies nobraukt veselu sezonu. Vienīgais attaisnojums lietotu riepu lietošanai varētu būt iecere nebraukt ilgāk par dažiem mēnešiem gadā.

Tomēr, ja izvēle krīt uz atjaunotām riepām, tad speciālisti iesaka lielākoties ziemai paredzētās, jo vulkanizētām riepām vasaras karstumā mēdz atslāņoties uzlīmētais riepas protektors. Pārsvarā gadījumu šo izvēli – jaunas vai atjaunotas riepas – noteiks arī pircēja finansiālā situācija.

Autors

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *