Kā izvēlēties īsto velosipēdu?

velosipēdsLai izvēlētos īsto velosipēdu, vispirms jāsaprot, kāds īsti braucamais nepieciešams tieši Tev. Vai gribam braukt ikdienā vai tikai brīvdienās? Vai vēlamies izmantot velosipēdu, lai nodarbotos ar sportu, vai arī lai izmantotu to kā ikdienas pārvietošanās līdzekli pilsētā?  Vai dzīvojam daudzstāvu mājas augšējā stāvā bez lifta vai ar liftu? Kāds būs pierastais braukšanas maršruts? Ja katru dienu braucam uz darbu ar velosipēdu un atstājam braucamo vietā, kur to iespējams viegli ieraudzīt kādam garnadzim, dārgu velosipēdu izvēlēties nav labākā doma. Ja pavērosim, pamanīsim, ka daudz labu un dārgu velosipēdu, kas pieslēgti ielas malā, nemaz nav.

Ja jauno velosipēdu sanāks glabāt uz ielas daudz un bieži, gudrāka izvēle ir braucamrīks ar iekšējiem ātrumiem rumbā. Tas prasīs mazāku apkopi, jo ārējos pārnesumus jeb zobratus bojās lietus un smiltis.

Ja divritenis regulāri būs jānes uz augšējiem stāviem, tad vislabāk izvēlēties vieglu (+/- 10 kg) riteni, nevis smagu kalnu milzi.

Jo tālākus braucienus būsim paredzējuši ar velosipēdu, jo vieglāks un ātrāks braucamais nepieciešams. Izmantojot velosipēdu ikdienā, ierastā brauciena maršruta reljefs pateiks priekšā, cik pārnesumi nepieciešami jaunajam velosipēdam. Viens ātrums derēs retākiem izbraucieniem pa līdzenām ielām. Ja ceļā ir tilti un kāpumi, tad 3 vai vairāk pārnesumu velosipēdi būs vairāk piemēroti. Bet ja katru dienu jāveic vairāk par 15 km, tad jāmeklē velosipēds, kas labi ripo. Pilsētas ielām tas būs velosipēds ar gludām riepām un bez amortizatoriem. Ziemai gan nepieciešamas citas prasības.

Pilsētas velosipēdi sniedz ērtu sēdvietu, tomēr bieži vien ir smagāki pēc svara. Tūrisma velosipēdi arī der pilsētai, it īpaši, ja aprīkoti ar vieglu rāmi. Populārākā izvēle pilsētai – braucot tālu un daudz – ir šosejas velosipēdi. Tie ir viegli, ātri un piemēroti asfaltam.

Savukārt MTB jeb kalnu velosipēdi ar protektoru riepām nebūs tā pati labākā izvēle asfaltētai pilsētai. Pastāv mīts, ka, jo platākas riepas, jo vieglāk pārvarēt apmales – nē. Reljefu pārvarēšanu ietekmē paša braucēja meistarība amortizēt bedres un “uzraut” priekšējo ratu pirms apmalēm.

Bet kalnu velosipēdi prasa arī biežāku apkopi. Lielais ātrumu skaits pilsētā nemaz īsti nav pielietojams, braucot droši un apdomīgi. Savukārt meža takas un grants ceļi ir MTB īstās braukšanas teritorijas.

Izvēlies velo šeit:

 http://220.lv/lv/sports_turisms_un_atputa/velosipedi_skritulslidas_skrituldeli/velosipedi

Arī cena, par kādu grasāmies iegādāties velosipēdu, ir gana būtiska. Mums katram ir noteikts budžets, ko paredzam konkrētiem pirkumiem. Minimālā summa, par kādu veikalā iespējams nopirkt velosipēdu, būs virs 100 €. Tas būs elementārs viena ātruma velosipēds. Savukārt sākot no 200 € tiekam jau pie jebkuras kategorijas velosipēda, turklāt saturīgā kvalitātē.

Meklējot velosipēdu lielveikalos vai interneta veikalos, varam atrast kādu smuku atlaidi, tāpēc der pameklēt dažādus piedāvājumus pirms gala izvēles.

Informācijas avots: http://220.lv/lv/blogs/kadu-velosipedu-izveleties

Autors

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *