Iepirkšanās internetā

iepirkšanās internetāIepirkšanās internetā kļūst arvien populārāka, tiek piedāvātas arvien jaunas iespējas un piedāvājumi. Iepirkšanās internetā daļai cilvēku jau ir ikdiena, bet citiem tikai neapzināts apvārsnis. Interneta veikali sniedz iespēju preces piegādāt uz mājām vai saņemt ar pasta starpniecību, kas padara šo iepirkšanos ērtu, kā arī iepērkoties internetā, ir iespēja iegādāties dažādas preces zemākām cenām. Internets iepirkšanos ir pārveidojis un pacēlis pavisam jaunos augstumos.

Tiek veikti dažādi pētījumi par iepirkšanos internetā, lai izprastu labāk pircēju tendences. 2014. gadā interneta izpētes uzņēmums Genius veica pētījumu visa gada garumā par iepirkšanos internetā. Rezultāti rāda, ka 71% Latvijas interneta lietotāju iepērkas internetā. Visaktīvāk ar iepirkšanos nodarbojas sievietes un arī speciālisti/biroja darbinieki. Visbiežāk iepērkas vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Kādā citā pētījumā, kuru veica Infinitum 8 un pētījumu kompānija TNS, tika iegūti dati, ka cilvēki iepērkas internetā visaktīvāk tieši trešdienas pēcpusdienā. Tika veikts salīdzinājums visas nedēļas garumā, kurā apkopoja informāciju par to, cik liela ir pircēju aktivitāte. Pētījumā rezultāti rāda, ka no pirmdienas līdz ceturtdienas tiek veikti 69 % pirkumu. Vislielākā aktivitāte notiek tieši trešdienās, kad tiek veikti 18% no visas nedēļas veiktajiem pirkumiem. Tomēr lai arī cik interesanti tas neliktos, piektdienās pirkumu intensitāte ir 13%, bet sestdienās vairs tikai 8%. Pirkumu intensitāte aug diennakts laika periodā no 7:00 līdz 13:00, kad tiek sasniegta pirkumu lielākā intensitāte, tas ir 7,5%, bet laika periodā līdz darba dienas beigām procentuāli šis skaits samazinās līdz 5%, bet cilvēkiem ierodoties mājās no darba pirkumu skaits sasniedz 6,5%.

Pēdējo trīs gadu garumā žurnāls Forbs veic apkopojumu par TOP 15 veiksmīgākajiem un lielākajiem interneta veikaliem, un saraksta augšgalā pārliecinoši atrodas 1a.lv interneta veikals. Šis interneta veikals mēneša laikā saņem apmēram 30 000 pirkumu.

Lai arī interneta lietotāji, kuri iepērkas internetā, paliek arvien vairāk, tomēr nepieaug interese par pašmāju interneta veikaliem. Lielākoties pircēji ir jaunieši, nevis vecāka gājuma cilvēki. Popularitāti saglabā un palielina ārvalstu interneta veikali. Ārvalstu interneta veikali ir daudz pievilcīgāki, jo ir plašāks preču klāsts, kā arī ir iespēja iegādāties dažādus zīmolus par zemām cenām.

Iepirkšanās internetā vairs nav tikai preču iegāde, tas ir klientiem izveidots draudzīgs serviss, kur iegādāto preci var saņemt ar kurjera palīdzību uz nepieciešamo vietu, vai iespēja noformēt saņemšanu ar pasta starpniecību. Tiek veidotas dažādas akcijas un bonusi, kur iegādājoties vienu preci var saņemt citu kā dāvanu, bezmaksas piegādes, diennakts servisi utt. Tas viss tiek attīstīts un piedāvāts, jo augot pieprasījumam un klientu prasībām, ir jāpielāgojas piedāvājumam un jāspēj konkurēt.

Autors

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *