5 svarīgi vitamīni aktīva dzīvesveida piekritējiem

vitamīniVitamīnu trūkums ietekmē mūsu vispārējo veselības stāvokli un pašsajūtu, tajā skaitā arī spēju uzturēt normālas ķermeņa funkcijas un atgūt spēkus pēc lielas slodzes vai stresa. Tiem, kas dzīvo aktīvu dzīvesveidu, vitamīnu pietiekama uzņemšana ir īpaši nozīmīga, jo ķermenim ir lielāka nepieciešamība pēc vitamīniem un minerāliem, lai atjaunotu muskuļu audus.

Turpinājumā saraksts ar vitamīniem, ko aktīva dzīvesveida piekritējiem būtu nepieciešams uzņemt, lai saglabātu spēku un izturību gan sportā, gan ikdienā.

B grupas vitamīni

B grupas vitamīni palīdz pārstrādāt ogļhidrātus un taukus enerģijā. Tā kā šīs grupas vitamīni ir lielā mērā sastopami dzīvnieku valsts produktos, papildu uztura bagātinātāju uzņemšana ir īpaši ieteicama veģetāriešiem. B grupas vitamīnu deficīts var izraisīt anēmiju un reiboņus, kas var rezultēties grūtībās veiksmīgi turpināt treniņu programmu.

C vitamīns

Pašlaik ir plaši pieejama informācija par C vitamīna pozitīvo ietekmi uz veselību saaukstēšanās vai pazeminātas imunitātes gadījumā, taču patiesībā par šo vērtīgo vitamīnu nebūtu jāaizmirst arī tiem, kas nodarbojas ar sportu. C vitamīns ir nozīmīgs atbalsts ķermenim paaugstinātas slodzes situācijās. Tāpat tas palīdz arī dzelzs absorbcijā, lai pasargātu no anēmijas.

A un E vitamīni – muskuļu veidošanās un atjaunošanās procesiem

Praktiski ikvienam, kuru interesē aktīvs dzīvesveids un sports, ir svarīgi arī izjust tā sniegtos pozitīvos rezultātus. Tas var būt gan uzlabojies noskaņojums, gan lielāka izturība, gan arī izmaiņas ķermenī – atlētiskums vai lielāka muskuļu masa. Lai arī izplatīts ir priekšstats, ka par pēdējiem diviem ieguvumiem pārsvarā atbild tas, cik daudz paralēli treniņiem lietojam olbaltumvielām un ogļhidrātiem bagāto sporta uzturu, patiesībā nevajadzētu aizmirst arī par vitamīnu nozīmi šo procesu nodrošināšanā.

Vitamīna A uzdevums ir arī rūpēties par ātrumu, kādā ķermenī izstrādājas glikogēns, līdz ar to tas nosaka arī to, cik izturīgi būsim un kā veidosies muskuļi. E  vitamīns savukārt ķermenī darbojas kā antioksidants, tas ir līdzdalīgs arī organisma atjaunošanās procesos, tostarp arī tiem, kas norisinās organismā pēc intensīviem treniņiem.

Apzinoties vitamīnu nozīmi organisma funkciju nodrošināšanā, aktīva dzīvesveida piekritējiem ir vērts padomāt par to, kā ikdienā uzņemt tos pietiekošās devās. Pirmkārt, ir jāpievērš uzmanība uzturam, dažādojot to ar sezonas augļiem un dārzeņiem. Ja nu tomēr ir izjūtams vai tiek konstatēts kāda vitamīna deficīts, ir vērts apsvērt arī aptiekās nopērkamu vitamīnu kompleksu lietošanu, lai atgūtu treniņiem nepieciešamo enerģiju.

Autors

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *